Rare and modern books
Shiel Matthew P.
L'isola degli inganni
Serra e Riva, 1979
unavailable
Barbacane Libri (Udine, Italy)
Ask for more infoThe correct shipping costs are calculated once the shipping address is entered during order creation. One or more delivery methods are available at the Seller's own discretion: Standard, Express, Economy, In-store pick-up.
Bookshop shipping conditions:
For items priced over €300, it is possible to request an instalment plan from Maremagnum. Payment can be made with Carta del Docente, Carta della cultura giovani e del merito, Public Administration.
Delivery time is estimated according to the shipping time of the bookshop and the courier. In case of customs detention, delivery delays may occur. Any customs duties are charged to the recipient.
For more infoPayment methods
- PayPal
- Credit card
- Bank transfer
-
-
Find out how to use
your Carta del Docente -
Find out how to use
your Carta della cultura giovani e del merito
Details
Description
In un antico monastero uno scienziato ruba una stele su cui è indicata l'ubicazione di un inestimabile tesoro; ma tornato in patria, si rende conto che né lui né altri è in grado di decifrarne i geroglifici. Decide allora di allevare un figlio su un'isola deserta, e di educarlo in modo che diventi un genio, una specie di divinità: leggere la stele sarà per lui soltanto un gioco. Diciottenne, più colto e intelligente di ogni altro essere umano, il giovane fugge dall'isola, verso quel mondo che ha conosciuto finora soltanto attraverso i libri selezionati per lui. "Il fatto di credere vere le fantasie provoca la metà dei nostri guai, e quello di non credere vera la realtà, l'altra metà". (dalla quarta di copertina)